Zondagavond hebben bijna 1.250.000 Vlamingen afgestemd op VIER om naar de finale van "De Mol" te kijken. Op dat moment was de zender afgetekend marktleider met 58,9 procent van de doelgroep VVA 18-54, dat is de doelgroep van 18- tot 54-jarige tv-kijkers die voor adverteerders belangrijk is.

Dat heeft SBS Belgium NV, eigenaar van de zenders VIER, VIJF en ZES, maandag gemeld.

In 2018 was de finale goed voor gemiddeld 1,21 miljoen kijkers of 60,9 procent marktaandeel, in 2017 waren het 1,13 miljoen kijkers of 42,1 procent en in 2016 1,18 miljoen kijkers of 48,7 procent marktaandeel.

Tijdens de finale zorgde de onthulling van de Mol in het gelijknamige programma voor een piek van 1.331.423 kijkers. Het hele seizoen zit momenteel gemiddeld op 1.191.000 kijkers of 49,7 procent marktaandeel.

Op de latere zondagavond volgde na de finale het programma "Café De Mol", dat 922.000 kijkers trok voor de eerste interviews met de finalisten, goed voor 53,2 procent marktaandeel.

"Sports Late Night" lokte 304.000 voetbalfans voor de buis, "Flikken Maastricht" op één haalde 662.000 kijkers en "Alloo in de Nacht" op VTM kon 121.000 kijkers strikken. (Belga)